پردۀ ِ پندار

شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند

پردۀ ِ پندار

شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

سیاست و اشارت‌های ابرو

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

در فضای مجازی و بخصوص  همزمان با انتخابات ، تبلیغ می شود که " سگ زرد برادر شغال" یا " همه شان مثل همند" یا " روحانی و خاتمی و ... " هم در خدمت فلان و فلان اند .

باید پرسید آیا واقعا زمانی 12 قطعنامه بر علیه ایران تصویب کردند و یا زمانیکه ایران را محور شرارت دانستند با موقعی که از روحانی بعدا از 16 سال در اروپا پذیرایی نمودند و قراردادهای اقتصادی بستند یکی است ؟

آیا موقعی که گفتگوها درباره مذاکرات هسته ای در سطح مدیرکل ها بود با الان که در سطح ریاست جمهوری ها است، یکی است ؟

 تو مو بینی و مجنون پیچش مو

تو ابرو، او اشارت‌های ابرو

شاید دوستان بفرمایند که : هر زمان  منافعشان ایجاب کند ، بهر راهی بخواند می روند . باید گفت این نیمی از حقیقت است . اما حقیقت بزرگتر آنست که منافع ما چگونه ایجاب می کند؟ آیا طرفدار جنگ افروزان بود یا کسانیکه طرفدار صلح و آرامشند؟

آیا وضعیت خانوادگی ، اقتصادی معیشتی ، سلامت روانی ما و جامعه ، فساد اقتصادی و اجتماعی در هر دو حالت یکی است و واقعا  فرقی نمی کند ؟

در سیاست باید گام به گام پیشرفت و از دستاوردها حفاظت نمود . وگرنه دستاورد چند ساله در یک گذرگاه تند به یک شبه از دست می رود .بقول حافظ :

 ز سرحد عدم  تا به اقلیم وجود این همه راه آمده‌ایم. ( از عدم تا وجود اگرچه یک آه و نفس است ،اما راهی است بسی طولانی )

باید صبور بود و آهسته و پیوسته پیش رفت . اگر می شد سریعتر و تندتر به  ترقی و پیشرفت اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی نایل آمد خوب بود . اما چه می توان کرد بقول مولوی :

طفل را گر نان دهی بر جای شیر

طفل مسکین را از آن نان مرده گیر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی