پردۀ ِ پندار

شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند

پردۀ ِ پندار

شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

شهرت و شکلک

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۶ ب.ظ

 (میلاد عظیمی ؛ مصاحبه گر با ه ا سایه در کتاب پیر پرنیان اندیش) : دربارۀ آثار یکی از هنرمندان معروف و معتبر حرف می زدیم . ه ا سایه به مناسبت کارهای نو آن بزرگوار مطلب زیر را مثال زد. چون مطلب ِ شایان توجهی است و اگر هم در جای خود(باذکر نام هنرمند) می آمد ، سایه آن را حذف می کرد که مبادا دل ِ نازک از سایه آید به رنج ، آن را  به صورت مستقل در اینجا نقل می کنیم.

ه ا سایه : یه فیلمی بود که شاید شصت سال پیش این فیلمو دیدم . لاله زار سینما رکس . نه اسم فیلم یادمه ، موضوع فیلم  یادمه ، نه هنرپیشه هاش یادمه، اما یه صحنه اش یادمه و برای من خیلی درس بود . من خیلی نکته های هنری رو از این چیزها یاد گرفتم که ظاهراً ربطی به درس هنری نداره.

یه دختری می ره یه موسسۀ هنری مراجعه می کنه که هنرپیشه بشه. می شینه با مدیر موسسه صحبت می کنه . مدیر بهش می گه که من باید ببینم که تو چقدر فتوژنیک هستی و این شکل و شمایل و قد و بالا برای تماشاچی چقدر جلب توجه می کنه و بعد قرار می ذارن که دختره راه بیفته تو خیابون و مدیر هم دنبالش حرکت می کنه ... حالا دختره کت و دامن و کیف بدست داره راه می ره . دوربین از روبه رو نشون می ده این خانوم داره راه می ره و از پشت هم نشون می ده که مردم دارن می آن. هر کدوم از مردم مشغول کار خودشون هستن و هیچ کس به این خانوم نگاه نمی کنه ؛ یه زنیه که میان همۀ مردم داره راه می ره. بعد دوباره دوربین از پشت نشون می ده. این بار هر کی رد می شه با تعجب به زنه نگاه می کنه . بعد مدیرو نشون می ده که می خواد بدوه بره به خانوم بگه که استخدامت می کنم. وقتی مدیر می رسه به این خانوم دوربین دوباره از روبه رو نشون می ده . معلوم می شه که خانم خیلی شیک پوشی ، کت و دامن و کیف به دست ، داره راه می ره ولی با صورتش شکلک در می آورد.

این یعنی وقتی مردم به طور عادی بهتون توجه نمی کنن شکلک در بیارین. چون اگر باید خیلی زیبا باشین، خیلی اندام موزون داشته باشین ، خیلی خوش حرکت باشین که بتونین جلب توجه بکنین . ولی با شکلک خیلی راحته . من اونجا متوجه شدم چقدر راحته با شکلک جلب توجه کردن و متوجه شدم که چقدر دوستای ما دارن با شکلک برای خودشون شهرت درست می کنن .

از کتاب پیر پرنیان اندیش

شهرت و شکلک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی