پردۀ ِ پندار

شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند

پردۀ ِ پندار

شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندها

چه کنم ؟ "بازی" ایام مرا غافل کرد (حافظ)

جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۶ ب.ظ

مدخل: روز جمعه 95/9/5 با این خبر ناگوار شروع شد:

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 5 واگن دچار حریق شده است.

تعدادی از هموطنان در این سرمای سخت زمستان کشته و مجروح شدند ، بیش از تعداد هم خانواده ها عزادار و نگران .

در ادامه خبر می خوانیم :

سرپرست اورژانس کشور( پیر حسین کولیوند) درباره تعداد دقیق جان باختگان این حادثه نیز با موکول کردن ارائه آمار به ساعت دیگری عنوان کرد: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.

 زمان حادثه را 7:40 صبح و تا ساعت 14 همانروز ، تعداد کشته ها را 8 نفر و  مصدومین را بیش از 72 نفر اعلام کردند .

اینکه به هزار و یک دلیل آمار کشته های حوادث و جاده ها در کشورما بالاست جای تاسف دارد .اما بحث من با  حرف و عمل سرپرست اورژانس است.

استانداردهای جهانی چه می گوید .

در کشورهایی که اشخاص پاسخگوی عمل خود هستند ، طبق پروتکل های مدون :

1- مدیریت ارشد بحران حق ندارد در میدان عمل حاضر شود ، و نیز از دسترس خبرنگاران دور نگه داشته می شود ، تا برای دریافت صحیح اخبار و هم صدور دستورات لازم در اتاق بحران در دسترس باشد . از خبرنگاران دور نگه داشته می شود تا تصمیم های احساسی و هیجانی - سیاسی نگیرد

2-  در مقام خود حق اظهار نظر سیاسی ندارند ( البته منظورم مقامات سیاسی مثل رئیس جمهور و ... نیست)

اما متاسفانه این صاحب مقام ایرانی ، بجای کاستن از نگرانی خانواده ها به نگرانی آنها می افزاید و می گوید "  کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند" .

بجای اینکه پاسخگوی حوزه ماموریت خود باشد ، جوگیر شده و خواستار اعلام عزای عمومی می شود. البته معلوم نیست کدام با کدام شرح و وظایف سازمانی این حرف را زده.

بقول مولوی:

صلا زن پاکبازی را ، رها کن خاک بازی را

منبع:

http://pakerteam.ir/upload/product/product8584795307%D8%B3%D9%87%20%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87%20%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D9%85%D9%88%D8%A8%DB%8C,Smoby%20444156.jpg

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۵

نظرات  (۱)

فرهاد عزیزم
اگر دردُم یکی بودی چه بودی
باز غمی بر غمهایم نهادی - دیروز که اعلام کردند در بمب گذاری کربلا 100 کشته که 40 نفر ایرانی بودند، گرچه یعضی برای سیر کردن شکم حتی بمدت کوتاه و بعضی بنا به عقیده و وارستگی و بعضا برای تجارت و گاهی اینکه بگویند منهم بودم رفته بودند اما مرگ تلخی حتی برای یک جانی بالفطره.
و اینهم از امروز . وقتی به مصدرین امور کارشان را بانها یاد نمیدهند که چطور اغاز کنند میخواهی این فرد بداند که چه باید بکند. انشاالله بیش از این نباشند
با مهر
پاسخ:

سپاس مهستی خانم .

به موضوع جالبی هم اشاره نمودید :

" گرچه یعضی برای سیر کردن شکم حتی بمدت کوتاه و بعضی بنا به عقیده و وارستگی و بعضا برای تجارت و گاهی اینکه بگویند منهم بودم رفته بودند اما مرگ تلخی حتی برای یک جانی بالفطره."

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی